"Mihelyt kész, kopni kezd. Szál szál után válik egymástól és visszaszövődik a semmibe..." Szabó Lőrinc


2010. szeptember 8., szerda

Meseházba MESESZÉP HOLMIKAT

Kedves Mindannyian!

2010. szeptember 30-án megnyílik a világ első Meseterápiás Központja, Paloznakon. Boldizsár Ildikó Meseterápia című könyvének bemutatója is ott és akkor lesz, s ez a könyv tekinthető a Meseközpont szellemi alapkövének.

A napokban adtak hírt arról, hogy szeptember 30-án, a Népmese Napján nyitja meg kapuit a Meseterápia Központ Paloznakon.

Íme a Meseház honlapja: Bemutatkozás . És egy videófelvétel a Megnyitóról, az Aranymetszésből.


Plumpdesign - illusztráció

Sok szállal kötődöm a mesékhez és fent nevezett terápiás módszerhez. Ezért is írtam Ildikónak, hogy hozzájárulna-e ahhoz, hogy egy jótékonysági felhívást tegyek közzé ezen a fórumon. Az alábbi választ kaptam:

"Hát ez fantasztikus!!!! Nagyon meghatódtam a leveled olvastán, és
borzasztóan örülünk mindannyian, hogy ilyesmi egyáltalán megtörténhet!
A Meseterápia Központ egyelőre teljesen üres, a megnyitóig csak a
házak készülnek el, úgyhogy bármit szívesen fogadunk, aminek a
gyerekek örülhetnek."

Another fun pillow with bird design -illusztráció

A terápiás munka 2011. tavaszán indul. Sokat gondolkodtam, gondolkodtunk azon, mi lehet igazán hasznos egy ilyen házban. Néhány ötlet elhangzott már: párnák, horgolt labdák, babzsák madárkák, textildobozok... Hosszabb távon szóba jöhetnek függönyök, ágytakarók, falvédők. A módszer alapkövei a mesék és a madarak. Innen jönne a madár tematika, ami szárnyakat adhat a csatlakozóknak. Első körben lehetne hozzám küldeni az ajándékokat és én személyesen elviszem a szeptember 30-i megnyitóra, ha elbírom. Ha lesz idő és alkalom, felmérnénk a további lehetőségeket, hoznék méreteket (vitrázs függönyhöz pl.) és lehetne egy második kör, tavasszal bezárólag.

Ez hogy hangzik? Eléggé csábító?

Izgatottan várjuk a csatlakozókat, felajánlásokat, ötleteket. Kérlek, adjátok tovább a felhívást, hogy minél többen halljanak róla! Postacímet e-mailben küldök.


Zid Zid - illusztráció

9 megjegyzés:

  1. Nagyon jó az ötlet, megpróbálok én is valamit összehozni. De most leginkább az érdekelne, hogy hol lehet az Ildikó féle meseterápiáról bővebben olvasni, és hogy milyen rendszerben fog működni a palóznaki intézmény? Csak gyerekeknek? Táborszereűen? Vagy?

    VálaszTörlés
  2. jok a parnak, igyekszem en is csinalni. majd azt ki kellene talalni, hogy a belevalo parnat megvegyuk, vagy van valakinek elfekvoben par.

    VálaszTörlés
  3. http://www.bhg.com/crafts/sewing/accessories/fleece-pillow-toys/?page=4
    en ezt neztem, mert ez valahogy atmenet parna meg jatek kozt. csak lusta voltam regisztralni, hogy letoltsem a szabasmintat

    VálaszTörlés
  4. Istenem, csak legyen időm, energiám valami remek dolgot készíteni!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon izgalmas, szeretnék a dolog szakmai részéről is majd részletesebben hallani tőled.
    Labdákkal szállnék be, mekkorák kellenének?
    Lehetnek kötöttek is ?:)
    Nem csináltok egy logót? Azt ki lehetne tenni a blogokba, úgy könnyebb a hírverés.

    VálaszTörlés
  6. csinaltam egy prototipus dobozt, amit Danieknak viszek be, de ha tetszik, akkor csinalok meg.:-)

    VálaszTörlés
  7. Olyan jó, hogy beindultatok! Remélem lesz mit vinni...

    VálaszTörlés
  8. Szia, én nemez madarakat készítek.Jöhetnek? www.eszternemez.blogspot.com

    VálaszTörlés
  9. Kedves Eszter! Szerintem nagyon is... Még beszéjünk!

    VálaszTörlés